oSEO.cz » Slovník pojmů » Bounce rate (míra okamžitého opuštění)

Bounce rate (míra okamžitého opuštění)

13. 4. 2020 | Slovník pojmů | 0 komentářů

Okamžité opuštění je návštěva jedné stránky na vašem webu.

Ve službě Analytics se okamžité opuštění počítá jako návštěva, která iniciuje pouze jeden požadavek na server.

Například když uživatel otevře jedinou stránku na vašem webu a poté z ní odejde, aniž by při této návštěvě vyvolal jakýkoli další požadavek na server (zjednodušeně řečeno na nic neklikne, neprovede žádnou další akci).

Bounce Rate
Bounce rate (míra okamžitého opuštění) ve službě Google Analytics

Míra okamžitého opuštění jsou návštěvy jedné stránky vydělené všemi návštěvami, jinými slovy procento všech návštěv vašeho webu, při nichž uživatelé zobrazili jedinou stránku a vyvolali jediný požadavek na server.

Tyto návštěvy jediné stránky mají trvání 0 sekund, protože po prvním požadavku na server už k žádnému dalšímu nedojde a služba Analytics nemůže vypočítat dobu trvání návštěvy.

Je vysoká míra okamžitého opuštění špatná?

Záleží na situaci.

Pokud úspěch vašeho webu závisí na tom, aby si uživatelé prohlédli více než jednu stránku, pak ano – vysoká míra okamžitého opuštění je špatná.

Je-li například domovská stránka branou na zbytek webu (tj. k novinkám, stránkám o produktech, nákupu) a vysoké procento uživatelů si prohlédne pouze domovskou stránku, pak určitě nechcete mít vysokou míru okamžitého opuštění.

Na druhé straně, pokud máte web s jednou stránkou, jako je blog, nebo nabízíte takový obsah, u něhož se návštěvy jediné stránky očekávají, je vysoká míra okamžitého opuštění v pořádku.

Snížení míry okamžitého opuštění

Je-li celková míra okamžitého opuštění vysoká, můžete ji zkoumat podrobněji a zjistit, zda je vysoká jednotně nebo zda je výsledkem něčeho konkrétního, například jednoho či dvou kanálů, dvojic zdroj–médium či několika stránek.

Pokud například problém představuje několik stránek, zvažte, zda jejich obsah koreluje s marketingem, který na ně přivádí zákazníky, a zda stránky nabízejí jednoduchý způsob k dalším krokům, které by zákazníci měli podniknout.

Má-li vysokou míru opuštění konkrétní kanál, zamyslete se nad marketingovým úsilím souvisejícím s tímto kanálem: pokud například dochází k okamžitému opuštění u návštěvníků z Obsahové sítě, zvažte, zda jsou vaše reklamy relevantní k obsahu vašeho webu.


Míra okamžitého opuštění – Nápověda Analytics. Google Help [online]. Copyright © 2020 Google [cit. 13.04.2020]. Dostupné z: https://support.google.com/analytics/answer/1009409?hl=cs

E-book SEO pro SHOPTET | SEO PRAKTICKY. Dělám SEO! ⭐ Reálné výsledky optimalizace stránek | SEO PRAKTICKY [online]. Dostupné z: https://www.seoprakticky.cz/e-kniha-seo-pro-shoptet/

Další články z rubriky Slovník pojmů

SEO v roce 2020: optimalizace stránek pro záměr vyhledávajícího

Již jistě víte, jak chápeme tradiční SEO jakožto proces optimalizace stránek pro vyhledávače. Tato filozofie je již ale značně zastaralá a je potřeba přijmout nová paradigmata, která více sledují zájmy hledajících, vyhledávačů, ale i samotných tvůrců obsahu (rozumějte...

SEO optimalizace

I přesto, že se „SEO optimalizace“ neříká, je to jeden z nejvíce vyhledávaných výrazů z problematiky SEO. Prakticky jde o 3. nejvyhledávanější výraz. Ale není třeba se chybného výrazu „SEO optimalizace“ děsit. Kromě SEO konzultantů a SEO specialistů, se nikdo...

Analýza klíčových slov

Analýza klíčových slov (klíčovka) je tím nejzásadnějším dokumentem, který tvoří základní odrazový můstek při optimalizací webových stránek.

Search Engine Optimization

V tomto článku se dozvíte, co je Search Engine Optimization (ve zkratce SEO), česky optimalizace pro vyhledávače, jaká je definice, a k čemu je dobré.

0 komentáøù

Pøidat komentáø

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *