Google Discover je personalizovaný obsahový kanál pro mobilní zařízení, který zobrazuje novinky, videa a obrázky podle zájmů uživatele. Pro zvýšení viditelnosti vašeho webu na této platformě je klíčové produkovat kvalitní, zajímavý a relevantní obsah, který odpovídá zájmům cílového publika. Důležitá je také optimalizace pro mobilní zařízení a využívání strukturovaných dat.
Google Discover se stává klíčovým zdrojem organické návštěvnosti, jelikož poskytuje uživatelům poutavé prostředí s relevantním obsah, ještě předtím než si ujasní, co hledají. Například pro zpravodajské weby je v tuto chvíli Google Discover jedním z hlavních zdrojů návštěvnosti.
Co to vlastě je Google Discover?
Google Discover nabízí zprávy, videa a obrázky uzpůsobené podle individuálních zájmů a online aktivit uživatele. Služba simuluje funkce podobné těm na sociálních sítích a aktivně dodává uživatelům nový, relevantní obsah. Takto podobně využívá doporučení TikTok nebo Instagram. Google Discover využívá techniky strojového učení k vyhodnocení uživatelských dat, výběru témat a typů obsahu, které by mohly uživatele nejvíce zajímat. Následně služba prezentuje obsah z různých zdrojů, který odpovídá těmto preferencím.
K určení relevantního obsahu Google Discover používá historii prohlížení a vyhledávání, polohu a použití aplikací. Pokud uživatelé mají zájem, mohou si preferovaná témata sami upravit v nastavení.
Obsah, který Google Discover zobrazuje, je různorodý a zahrnuje aktuální zpravodajství z důvěryhodných zdrojů, videa na YouTube a YouTube Shorts, blogové příspěvky a články na různé téma, informační grafiky a obrázky, stejně jako recenze produktů. Součástí jsou i placené reklamy Discovery.
Proč bychom měli optimalizovat Google Discover?
V první řadě je třeba si říct, že tento kanál každý den přiláká miliony uživatelů. To umožňuje zvýšit viditelnost a přilákat více návštěvníků na vaše webové stránky. Optimalizace obsahu pro Google Discover zlepšuje online prezentaci a díky personalizovanému obsahu se zapojí více uživatelů, kteří budou interagovat s vaším webem.
Chcete-li obsah pro Google Discover optimalizovat, zaměřte se na tvorbu kvalitního obsahu, který odpovídá zájmům vaší cílové skupiny. Analyzujte uživatelské chování a trendy, abyste zajistili, že váš obsah je aktuální a rezonuje s preferencemi uživatelů. Tím budete budovat důvěru a loajalitu a rozšíříte si své publikum.
Jaká jsou klíčová témata, na která se zaměřit?
Klíčová téma si můžeme rozdělit do několika kategorií:
- zaměřte se na kvalitu a relevanci,
- vytvářejte užitečný a spolehlivý obsah,
- optimalizujte nadpisy,
- zahrňte vizuální prvky a dodržujte pokyny pro obrázky,
- vyvažte dlouhodobý a aktuální obsah,
- ukažte odborné znalosti a budujte autoritu.
Kvalita a relevance
Upravte svůj obsah tak, aby vyhovoval zájmům a preferencím vaší cílové audience a využijte historické údaje pro zlepšení strategie. Analýzou uživatelského chování a aktuálních trendů zjistíte, která témata jsou pro vaše publikum nejzajímavější. Dbejte na to, aby obsah byl vždy aktuální a upoutal pozornost uživatelů. Zaměřte se na poskytování hodnotných informací, řešení problémů nebo na zábavu.
Užitečný a spolehlivý obsah
Tvořte obsah, který je užitečný, spolehlivý a důležitý. Google Discover dle pokynů specificky vyžaduje, aby obsah byl primárně zaměřen na prospěch lidí, nikoli na zlepšení pozic ve vyhledávačích. Důležité je, aby obsah dodržoval principy E-E-A-T.
Pokud vytváříte obsah, měli byste provést revizi svého obsahu a zjistit, zda nabízíte obsah s unikátními informacemi, zprávami, výzkumy či analýzou. Dále zda je obsah důvěryhodný a dokládá to nějakými relevantními zdroji či informacemi o autorovi webu. A také v neposlední řadě zjistit, zda by pro stávající či příchozí uživatele byl obsah relevantní a užitečný.
Optimalizace nadpisů
Tvořte titulky, které přesvědčí uživatele kliknout a prohlédnou si váš obsah. Zařaďte do titulků atraktivní jazyk, použijte zajímavá čísla nebo statistiky, nebo použijte otázky, které upoutají pozornost čtenářů. Vyvarujte se však clickbaitovým titulkům. Ty jsou v rozporu s pravidly Google Discover.
Vizuální prvky
Přidáním atraktivních obrázků a videí ve vysokém rozlišení zvýšíte zájem uživatelů, a to je klíčové pro zobrazení v Google Discover.
Obrázky širší než 1200 pixelů, u nichž je nastaveno zobrazení většího náhledu (max-image-preview:large), mají vyšší šanci na generování návštěvnosti na Discover. Vyhněte se používání loga webu jako obrázku.
Evergreen a aktuální obsah
Pokud jde o obsah, je důležité najít rovnováhu mezi trvale aktuálním obsahem, který zůstává relevantní dlouhodobě a aktuálním obsahem, který zaznamenává nedávné události a populární témata. Discover má tendenci upřednostňovat právě tyto články a příspěvky.
Odborné znalosti a autorita
Přijďte s něčím originálním a novým. Odliště se od konkurence a dokažte, že jste autorita v oboru. Vypracujte obsah, který je nad rámec obecných informací a obsahuje i odborné
Technické SEO pro Google Discover
- implementujte strukturovaná data,
- optimalizujte pro mobilní uživatele,
- zlepšete rychlost načítání stránek,
- měřte a analyzujte výkon.
Strukturovaná data
Použijte schema markup pro poskytnutí více kontextu a detailů o vašem obsahu. Strukturovaná data, jako jsou Article, NewsArticle, VideoObject a Breadcrumb, umožní Googlu lépe pochopit váš obsah a podpoří vaši odbornost na dané téma. Sledujte Google pokyny pro implementaci strukturovaných dat, aby byly značky správně formátovány, a využijte nástroje pro testování schémat k ověření správnosti značek a k opravě případných chyb.
Optimalizace pro telefony
Google Discover zatím funguje primárně na mobilních zařízeních. V rámci optimalizace je tedy klíčové věnovat pozornost mobilnímu prohlížení. Využijte responzivní design webových stránek včetně optimalizace obrázků, kódu a zdrojů, pro zkrácení doby načítání a zajistěte výborný výkon webu na mobilních zařízeních. Používejte jasné nadpisy, odrážky a stručné odstavce, aby byla čitelnost na menších obrazovkách co nejlepší. Dále je důležité upřednostnit uživatelský komfort pomocí intuitivní navigace a rozvržení stránek.
Rychlost načítání stránek
Pro zlepšení výkonu je doporučeno optimalizovat obrázky pomocí komprese, aby byla zachována kvalita. Vhodné jsou moderní formáty, jako je WebP. Dalším důležitým faktorem je audit webových stránek, během kterého zajistíte zastaralé modylu, nadbytečné skripty a jiné faktory, které ovlivňují rychlost webu.
Výkon a analýza
Nejvhodnější nástroj je Google Search Console, ve kterém můžete sledovat denní návštěvnost z Google Discover a porovnávat ji s návštěvností z Google.
Google Search Console vám pomůže v mnoha případech. Například pokud potřebujete získat přehled o výkonu služby Discover, navštivte sekci výkonu služby Discover v konzoli a posuďte výkonnosti svého obsahu na Google Discover. Zde máte možnost třídit, filtrovat a porovnávat data dle vašich potřeb. Je nutné si uvědomit, že váš obsah musí dosáhnout určitého minimálního počtu zobrazení v aplikaci Discover, aby se zde zobrazil.
Dále je zde možné sledovat klíčové metriky, jako jsou kliknutí, zobrazení, průměrný poměr kliknutí (CTR) a typy obsahu, které vyvolávají největší zájem. Pozorujte trendy v návštěvnosti a zaznamenávejte změny v čase, abyste lépe porozuměli, jak si váš obsah vede v aplikaci Discover. Je možné takto identifikovat vzorce zájmu.
Zjistěte, které typy obsahu, témata nebo formáty jsou nejúspěšnější v Google Discover a využijte tyto informace při plánování budoucí obsahové strategie pro lepší využití dat. Pravidelně analyzujte data, hledejte opakující se vzorce a sezónní trendy, které mohou pomoci s plánováním obsahu.
Zkoumejte interakce uživatelů s vaším obsahem, například sledováním oblíbených článků na službě Discover, abyste mohli zlepšit své přístupy a poskytovat relevantnější materiál.
Google Discover jako propagace značky
Pro upoutání publika je důležité sledovat současné trendy, respektovat pokyny Google Discover a brát v potaz pohodlí uživatelů. Google Discover nabízí skvělou možnost rozšíření dosahu, kterého docílíte s pečlivou optimalizací a důrazem na tvorbu přitažlivého a relevantního obsahu. Jedině tak můžete upoutat pozornost rostoucího publika.
Zdroje článku
- Google Discover optimization: A complete guide [online]. [cit. 23. 04. 2024]. Dostupné z: https://searchengineland.com/google-discover-optimization-a-complete-guide-439665
- Creating Helpful, Reliable, People-First Content | Google Search Central | Documentation | Google for Developers [online]. [cit. 23. 04. 2024]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/fundamentals/creating-helpful-content
- Get on Discover | Google Search Central | Documentation | Google for Developers [online]. [cit. 23. 04. 2024]. Dostupné z: https://developers.google.com/search/docs/appearance/google-discover?hl=en&visit_id=638487474245275703-3061595412&rd=1
- Discover content policies – Google Search Help [online]. [cit. 23. 04. 2024]. Dostupné z: https://support.google.com/websearch/answer/9982767
0 komentáøù