Již jistě víte, jak chápeme tradiční SEO jakožto proces optimalizace stránek pro vyhledávače.
Tato filozofie je již ale značně zastaralá a je potřeba přijmout nová paradigmata, která více sledují zájmy hledajících, vyhledávačů, ale i samotných tvůrců obsahu (rozumějte tvůrců e-shopů).
Naším cílem v SEO v roce 2020 by měla být Optimalizace stránek pro záměr vyhledávajícího (anglicky by se to dalo přeložit jako Optimizing Sites for Searcher Intent).
Pojďme si říct, co je vlastně podstatou celého našeho snažení, co je WIN-WIN situace pro všechny účastníky procesu vyhledávání, tzn. pro vyhledávajícího, vyhledávač a tvůrce cílové vstupní stránky.
Co je v SEO nejdůležitější: postupujme podle priorit
Slyšeli jste o Maslowově hierarchii potřeb?
Maslowova pyramida (potřeb) je hierarchie lidských potřeb, kterou definoval americký psycholog Abraham Harold Maslow v roce 1943.
Podle této teorie má člověk pět základních potřeb. Tyto potřeby seřadil podle toho, jak se postupně vyvinuly, a zároveň podle toho, jsou-li vyšší nebo nižší ve smyslu své hodnoty. Současně byl přesvědčen, že uspokojení nižších potřeb je předpokladem toho, aby nastoupily vyšší potřeby.[1]
A stejné je to v SEO. Nemůžete řešit potřeby ze špičky pyramidy, pokud nemáte vyřešené základní potřeby ze spodní části pyramidy!
Mozlowova hierarchie potřeb SEO
Zakladatel SEO nástroje MOZ, Rand Fishkin, vytvořil podobnou pyramidu, aby vysvětlil, jak by lidé měli postupovat v optimalizaci stránek.
Tuto pyramidu v MOZ nazvali vtipně „Mozlowova hierarchie potřeb SEO“.[1]
Stejně jako v případě Maslowovy pyramidy se od základny směrem vzhůru řeší postupně nejpodstatnější věci. .
V MOZ definovali celkem 7 základních kroků optimalizace:
- Přístupnost pro crawlery, aby vyhledávače mohly stránky procházet
- Působivý obsah, který odpovídá vyhledávacímu dotazu
- Klíčové fráze optimalizované tak, aby přilákaly vyhledávače
- Skvělý uživatelský zážitek, včetně vysoké rychlosti načítání a působivého UX
- Sdílení hodnotného obsahu, který pomáhá při získávání zpětných odkazů a citací
- Titulek, URL a description, které zvyšují CTR (míru prokliku ve výsledku vyhledávání = SERPu)
- Optimalizace stránek s pomocí strukturovaných dat pro rozšířené výsledky vyhledávání (rich snippets)
Tento postup by měl nastavit zrcadlo všem, kteří začínají optimalizaci odzadu, postupují nekoncepčně a chaoticky.
Postup optimalizace: návod krok za krokem
Pyramida MOZ je perfektním odrazovým můstkem, od kterého se v postupu optimalizace můžete odrazit.
Přesto si dovolím tento postup ještě trochu modifikovat a vytvořit pyramidu, která bude tvořit návrh postupu optimalizace, který doporučuji.
- Procházení a indexce (Crawling/Indexing)
- Identifikace všech relevantních vyhledávaných frází → vstupních stránek, které je nutné pro projekt vytvořit (analýza klíčových slov)
- Tvorba vstupních stránek, které dokonale plní svůj primární účel, tzn. přinášejí co nejlepší odpověď na vyhledávaný dotaz hledajícího uživatele (uspokojení vyhledávajícího)
- Skvělý uživatelský zážitek, který nejenom naplňuje svým obsahem svůj účel, ale přináší návštěvníkovi komfort, dokonalou formu a maximálně intuitivní přehlednost (UX)
- Optimalizace on-page faktorů, které posilují hodnoticí signály pro vyhledávače
- Vytvoření podpůrného obsahu s přidanou hodnotou, který generuje leady, pomáhá se získáváním zpětných odkazů, citací a sdílení
- Vše ostatní
[1] Beginner’s Guide to SEO [Search Engine Optimization] – Moz. Moz – SEO Software for Smarter Marketing [online]. Copyright © Moz, Inc. All rights reserved. [cit. 04.05.2020]. Dostupné z: https://moz.com/beginners-guide-to-seo
[1] Maslowova pyramida – Wikipedie. [online]. Dostupné z: https://cs.wikipedia.org/wiki/Maslowova_pyramida
Zdroj článku SEO 2020
E-kniha SEO PRAKTICKY: Jak optimalizovat stránky (nejen) pro Shoptet | SEO PRAKTICKY. Dělám SEO! ⭐ Reálné výsledky optimalizace stránek | SEO PRAKTICKY [online]. Copyright © Mgr. Michal Binka, 2020 [cit. 26.05.2020]. Dostupné z: https://www.seoprakticky.cz/seo-prakticky-jak-optimalizovat-stranky-pro-shoptet/
0 komentáøù